جانشین معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تولید و توزیع روزانه 15 هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده در فارس خبر داد و گفت: عده‌ای سودجود مواد صدعفونی کننده غیراستاندار و سمی به مردم عرضه می‌کنند، مردم بخاطر بیماری کرونا سلامتی خود را به خطر نیندازند و فقط از داروخانه‌ها خرید کنند.
کد خبر: ۸۲۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ 06 March 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:مهدی خسروی  با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا موجب شده افزایش عرضه تقاضا شده وبا کمبود ماسک و محلو‌های ضدعفونی مواجه شده ایم گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به تقاضای مردم، مجوزهای خاصی را به صورت ضربتی برای هشت شرکت تولیدکننده و هفت شرکت پخش صادر کرده است و کلیه محصولات تولیدی فقط در بین مردم فارس توزیع می‌شود.

جانشین معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تقاضای ماسک و محلو‌های ضدعفونی‌کننده در سطح جامعه افزایش یافته، افزود: با توجه به افزایش تقاضا، محصولات تولیدی درکمتر از 30دقیقه تمام می‌شود و در برخی موارد به دلیل نگرانی‌های به وجود آمده در اذهان، برخی مردم درحال تهیه بی رویه این محصولات هستند.

وی ادامه داد: برای افرادی که در مکان‌های عمومی حاضر نمی‌شوند استفاده از این مواد و ماسک ضرورت ندارد و می‌توانند با شوینده‌های معمولی ضدعفونی لازم را انجام دهند.

وی باتأکید بر اینکه، اولویت توزیع با بیمارستان‌ها، درمانگاه و مراکز درمانی و در مرحله بعد ارگان‌ها، ادارت و مکان‌های در معرض شیوع است، بیان کرد: عده‌ای افراد سودجو بدون درنظر گرفتن سلامت مردم در حال تولید محلول‌هایی هستند که فاقد استاندارهای لازم است و همچنین خطراتی را نیز برای سلامت افراد دارد.

مدیر فرآورده های طبیعی ، سنتی و مکمل در معاونت غذا وداروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآورشد: یک شرکت ادعای محصولی با برچسب داروی کرونا جهت کسب منافع مالی را کرده که این ادعا کاملا دروغ است، داروی کرونا باید مورد تایید وزارت بهداشت قرار گیرد و این تبلیغات یک نوع عوام‌فریبی است، البته درمان‌هایی وجود دارد که تحت نظر پزشکان در حال انجام است اما محصولی با برچسب درمان قطعی گیاهی کرونا کذب محض است و این سواستفاده از نیاز به وجود آمده در بین مردم است.

خسروی اضافه کرد: برخی از محلول‌های تولید شده غیرمجاز، علاوه بر غیراستاندار بودن حاوی مواد سمی است، از مردم خواهش می‌کنیم فقط از داروخانه‌ها، محلول‌های ضدعفونی کننده را تهیه کنند تا سلامت آنها به خطر نیفتد، همچنین برخی محلول‌های ضدعفونی کننده دارای الکل که در حال فروش است حاوی مقادیر الکل کمتر از مقدار مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است و اثر ضدعفونی کننده لازم جهت از بین بردن این ویروس را ندارد.

جانشین معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: هشت کارخانه در استان فارس به صورت روزانه 15 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده تولید می‌کند که صرفا در استان فارس توزیع می شود، مواد ضدعفونی کننده بیشتر در مراکز درمانی که ارتباط مستقیم با بیمار کرونایی دارد مورد نیاز است حتی بیشتر این بیماران بستری شده کرونا نداشتند و سرماخوردگی و آنفولانزا بوده است، بنابراین مردم از خرید بی‌رویه مواد ضدعفونی کننده و ماسک بپرهیزند.

پلمب26مرکز متخلف توزیع وتولید کننده اقلام بهداشتی درشیراز

وی خبر داد: تاکنون 26 مرکز تولیدو توزیع کننده متخلف با هماهنگی سازمان صمت، تعزیرات سیستم قضایی کشف و پلمب شده است، بخش قابل استفاده از کالاهای کشف شده از این مراکز به مردم عرضه شده و مابقی امحا شده‌اند.

خسروی ادامه داد:برخی از مراکز به فروش الکل رقیق شده و یا متانول و مواد سمی را اقدام داشته اند که خطرات زیادی را به همراه دارد ضروری است مردم از ترس کرونا سلامتی خود را به خطرنیندازند و فقط از داروخانه ها ملزومات خود را تهیه کنند.

این داروساز برای مقابل با این بیماری از مردم درخواست کرد: سیستم ایمنی بدن خود را با مصرف ویتامین‌های لازم از طریق میوه و سبزیحات تقویت کنید، تقویت سیستم ایمنی بدن مهمترین راه مقابله با بیماری کرونا است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار